Informatie rondom opname en verblijf (anesthesie)

Download / print

De opname

 

O Je wordt per brief of telefonisch geïnformeerd over de datum van je opname door Bureau Opname (voor eventuele wachttijden zie www.annaziekenhuis.nl/wachttijden).
O Je wordt voor je opname verwacht op:
 ____________ dag, datum: __________
O Je kan bellen voor de exacte opnametijd op:
 ____________ dag, datum: __________


De exacte opnametijd is twee werkdagen voor je opname bekend.
 Je belt hiervoor tussen 15:00 – 16:00 uur naar betreffende verpleegafdeling, zoals hieronder vermeld of bevestigd per brief.

Heelkunde tel: 040 - 286 48 44
Orthopedisch centrum tel: 040 - 286 48 40
Kinderjeugdafdeling tel: 040 - 286 41 70
Gynaecologie tel: 040 - 286 48 38
Neurologie tel: 040 - 286 48 37

Je kunt je op de dag van opname melden aan de receptie bij de hoofdingang.

Vragen

  • Voor medisch-inhoudelijke vragen kun je telefonisch contact opnemen met de poli van jouw behandeld arts. De telefoonnummers van de poliklinieken vind je op onze website: www.annaziekenhuis.nl/telefoonnummer-en-route-polikliniek
  • Voor overige vragen kun je telefonisch contact opnemen met Bureau Opname op maandag t/m vrijdag via 040 – 286 48 10.
  • Voor vragen specifiek over jouw opnamedatum kun je contact opnemen op maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 10.00 uur via 040 – 286 48 49.

De geplande opnametijd staat vast; we kunnen niet meer in het operatieprogramma schuiven. We hopen dat je hier begrip voor hebt.

De met jou afgesproken opnamedatum is altijd onder voorbehoud. Soms moet deze datum verzet worden.

 

 

 

Nuchter zijn

Het is van groot belang dat je nuchter bent voor de operatie.

  • Tot 6 uur voor de opnametijd mag je eten, drinken en roken.
  • Tot 2 uur voor de opnametijd mag je alleen nog water drinken.

Het is belangrijk om nuchter te zijn, zodat je maag leeg is. Als dat niet het geval is, kan er eten of drinken dat nog in de maag zit, tijdens of rondom de ingreep in je longen terecht komen. Dat kan leiden tot een zeer ernstige longontsteking en problemen met de ademhaling. Daarom is het van groot belang dat je je aan de nuchterheidsvoorschriften houdt.

LET OP: Als je bovenstaande voorschriften niet opvolgt, kan dit betekenen dat de ingreep niet doorgaat.

Belangrijke informatie / voorbereiding thuis

Medicijngebruik
Wanneer je medicijnen gebruikt, wordt tijdens de pre-operatieve screening bepaald of je deze op de dag van de ingreep in moet nemen. Als je ze in moet nemen, neem ze dan vóór 7.30 uur met een klein slokje water in, ook als je nuchter moet zijn. Je ontvangt een medicatie overzicht met daarin de richtlijnen voor het gebruik van je medicatie voor de dag waarop de ingreep zal plaatsvinden.

Anticonceptie
Medicatie gegeven tijdens de anesthesie en eventuele misselijkheid kunnen ervoor zorgen dat jouw hormonale anticonceptie verminderd werkzaam is. Daarom dien je gedurende 7 dagen na de operatie aanvullende anticonceptie (zoals een condoom) te gebruiken om de kans op zwangerschap te voorkomen.

Je moet altijd meenemen:

  • Een geldig legitimatiebewijs.
  • Een briefje met naam en telefoonnummer van je contactpersoon tijdens je opname.
    Lees ook de informatie bij ‘Contactpersoon’.                                                           

Wanneer je medicijnen gebruikt:   

  • Een actueel medicatie overzicht van jouw apotheek.
  • Bij een dagopname: de medicatie-instructie voor de dag van de opname. Die heb je tijdens de pre-operatieve screening gekregen van de anesthesioloog of per brief ontvangen.
  • Neem je medicatie voor een etmaal (24 uur) in de originele verpakking mee.

Verder neem je mee:

  • Pantoffels of slippers.
  • Stevige schoenen (bij knie– of heupoperatie).
  • Toiletartikelen, nachtkleding en ochtendjas (als je één of meerdere nachten moet blijven).
  • Extra ondergoed. Als je een ruggenprik krijgt, dan heb je misschien enige tijd geen controle over de ontlasting en urine. Tijdelijke incontinentie kan het gevolg zijn. Dit herstelt spontaan na enkele uren.
  • Ruimvallende, gemakkelijke rok of broek als je een been- of voetoperatie ondergaat.
  • Ruimvallende, gemakkelijke bovenkleding bij een schouder-, hand- of elleboogoperatie.
  • Twee elleboogkrukken bij een voet-, knie- of heupoperatie (deze kun je huren bij een thuiszorgwinkel).
  • CPAP of MRA beugel indien je deze thuis gebruikt (ook indien je in dagbehandeling wordt geopereerd graag meenemen).
  • Je gehoorapparaat, als je deze hebt.
  • Een brillenkoker indien je een bril draagt en/of contactlenzen doosje, als je contactlenzen hebt.

Tips om mee te nemen:

  • Leesmateriaal.
  • Mobiele telefoon, koptelefoon (of oortjes) en laptop.
    Let op: dit is op eigen risico, zie ’Waardevolle spullen’. Het ziekenhuis biedt gratis Wifi aan. Meer informatie hierover lees je bij ‘Draadloos internet’.

Je gezondheidssituatie

  • Als er in de tijd tussen je bezoek aan de polikliniek en de operatie nog iets verandert in je gezondheidssituatie, neem dan contact op met je behandelend specialist of Bureau Opname. We kunnen dan beoordelen of de operatie veilig door kan gaan.
Hieronder lees je de uitgebreide informatie over de voorbereidingen thuis.

1. Welkom bij het Anna Ziekenhuis

Het Anna Ziekenhuis is een regionaal ziekenhuis met vrijwel alle disciplines, ruim negentig specialisten en een capaciteit van 320 bedden. Het ziekenhuis is gevestigd in Geldrop, maar heeft ook een polikliniek in Eindhoven aan de Antoon Coolenlaan, naast Nationaal Zwemcentrum De Tongelreep. Hier houden verschillende specialismen spreekuur, is een priklaboratorium gevestigd en een radiologieafdeling voor uitgebreide diagnostische mogelijkheden. Het ziekenhuis maakt, samen met drie verzorgingscentra en één verpleeghuis van Anna Ouderenzorg (Geldrop/Heeze) en het medisch sportgezondheidscentrum Anna TopSupport (Eindhoven), deel uit van de Anna Zorggroep.

Op al onze locaties bieden wij persoonlijke, kwalitatief hoogwaardige zorg en service, waarbij je als patiënt altijd één-op-één-contact hebt met de specialist. Door onze bijzonder betrokken werkwijze geven wij een extra beleving aan de behandeling van onze patiënten.

2. Doel van deze informatie

Je wordt binnenkort opgenomen in het Anna Ziekenhuis. Een opname in een ziekenhuis is voor veel mensen een ingrijpende gebeurtenis, waarbij veel indrukken en informatie in korte tijd verwerkt moeten worden. Met deze informatie willen wij je zo goed mogelijk voorbereiden op je verblijf in ons ziekenhuis.

Met vragen en/of opmerkingen over je verblijf in het ziekenhuis kun je terecht bij je behandelend specialist of de verpleegkundige op de afdeling.

3. Geplande opname

Het Anna Ziekenhuis kent twee soorten geplande opnames: de dagbehandeling en het klinisch verblijf.

Bij een dagbehandeling kom je voor een korte opname van enkele uren tot maximaal een dag. Je gaat dus op de dag van de ingreep weer naar huis.

Bij een dagopname spreek je in het algemeen jouw behandelend chirurg niet meer na de ingreep. Direct na de ingreep ben je meestal nog niet wakker genoeg voor een gesprek met je chirurg en de chirurg gaat dan verder met zijn andere werkzaamheden. Wij plannen daarom bij je ontslag meteen een poliklinische nacontrole bij de chirurg. Bij dit bezoek kan je al je specifieke vragen over de ingreep alsnog stellen.

Bij de dagbehandeling geldt geen bezoekregeling. Je familie kan in het restaurant van de centrale hal wachten tijdens je verblijf en gebruik maken van de diverse voorzieningen hier.

Van een klinisch verblijf is sprake wanneer je bij je opname langer dan één dag in het ziekenhuis verblijft. Je wordt opgenomen op de afdeling kortverblijf als je een ingreep ondergaat waarbij het nodig is om een extra nacht in het ziekenhuis te blijven.

Bij een kortverblijf opname kun je ook opgenomen worden op de Acute Opname Afdeling (AOA). Hier komen patiënten die met spoed worden opgenomen. Als blijkt dat een langere opname nodig is, dan word je overgeplaatst naar de langverblijf afdeling.

Op deze afdeling loopt iedere ochtend een van de chirurgen visite. Dit is niet per definitie jouw behandelend chirurg. Deze chirurg is wel door je eigen behandelend chirurg op de hoogte gebracht van je toestand.

Het is mogelijk dat de chirurg die visite loopt niet alle antwoorden heeft op jouw vragen over de ingreep. Deze vragen kun je alsnog aan je eigen behandelend chirurg stellen tijdens de nacontrole op de polikliniek.

4. Voorbereidingen thuis

Hiervoor staat aangegeven welke voorbereidingen je thuis moet treffen. Hieronder geven wij je aanvullende informatie over de voorbereiding.

Koorts of verhoging
Wil je ‘s morgens thuis je lichaamstemperatuur opnemen? Als je temperatuur boven 38º Celsius is, dan neem je telefonisch contact op met de receptie: 040 - 286 42 05. Zij kunnen je dan doorverbinden met de afdeling waar je wordt opgenomen, om te overleggen of de behandeling veilig door kan gaan.

Hygiëne
Je bent verplicht de dag van opname thuis een bad of douche te nemen (tenzij anders met je is afgesproken).

Paracetamol
Wij adviseren je dat je paracetamol 500 milligram tabletten in huis neemt, in verband met pijnstilling na de ingreep.

Cosmetica en huidverzorging
Wil je vóór je opname make-up, nagellak (ook doorzichtige) van je vingers en tenen verwijderen? Bij gel- en acrylnagels moet je minimaal van elke hand één nagel (bij voorkeur van de wijsvinger) verwijderen. Gebruik op de dag van operatie geen bodymilk/ -lotion.

Sieraden
Tijdens de operatie mag je geen sieraden en piercings dragen.

Waardevolle spullen
Je kast(je) op de kamer is afsluitbaar met een (eigen) cijfercode. Wij raden echter aan om zo min mogelijk waardevolle voorwerpen zoals geld, mobiele telefoon en sieraden mee te nemen naar het ziekenhuis. Als je in verband met het gebruik van internet een laptop meeneemt, dan doe je dat geheel op eigen risico. Je kunt het ziekenhuis niet aansprakelijk stellen voor diefstal of beschadiging van jouw persoonlijke eigendommen. Wanneer je vergeet je eigendommen bij ontslag mee naar huis te nemen, worden ze op de afdeling een maand bewaard en daarna weggegooid.

Contactpersoon
Wanneer je wordt opgenomen, vragen wij je door te geven wie je contactpersoon is. Informatie tijdens je opname zal met deze persoon gecommuniceerd worden. De contactpersoon kan dan andere naasten informeren. Wij willen je vragen om voor de duidelijkheid met je naasten af te spreken wie de contactpersoon is.

Vervoer
Ook belangrijk is dat je vóór je opname regelt wie je naar huis brengt of begeleidt als je bijvoorbeeld een taxi neemt. Het is na een dagbehandeling niet verantwoord om zelfstandig te reizen per auto, fiets of openbaar vervoer.

Weer thuis
Regel, indien nodig, vooraf een vertrouwd iemand die de eerste 24 uur na ontslag bij je thuis blijft of die telefonisch bereikbaar is bij calamiteiten.

Vergoeding ziektekostenverzekeraar
Je kunt het beste vóór de behandeling of operatie informeren bij je ziektekostenverzekeraar over de vergoeding van de kosten.

5. Dag van de behandeling

Op de dag van de behandeling meld je je aan de receptie bij de hoofdingang, tenzij je andere instructies hebt gekregen. De receptie verwijst je naar de afdeling. Daar vertelt de verpleegkundige je hoe de dag eruit gaat zien.

  • Je krijgt operatiekleding aan en een polsbandje om, met daarop jouw gegevens. Wij vragen je om eventuele protheses af/uit doen voor de behandeling, zoals een gebitsprothese. Verder is het noodzakelijk, dat contactlenzen, sieraden, piercings, nagellak en/of make-up verwijderd zijn.
  • De verpleegkundige voert zo nodig enkele controles uit, zoals het meten van je bloeddruk, het opnemen van je hartslag en jouw lichaamstemperatuur.
  • Als je een gehoorapparaat hebt, mag dit aan één kant tot aan de operatiekamer in blijven.
  • Je wordt per bed naar de operatieafdeling gereden, waar je in diverse ruimtes verder wordt voorbereid op de behandeling. Het operatiegebied wordt in sommige gevallen geschoren, je krijgt een OK-mutsje op in verband met de hygiëne op de OK en je gegevens worden gecheckt aan de hand van een checklist. Ook komt de specialist langs en de anesthesiemedewerker stelt nog enkele vragen. Vervolgens word je naar de operatiekamer (OK) begeleid.

Anesthesie en de operatieafdeling Anesthesie is een toestand van verdoving waarin je pijn niet meer kunt voelen. Als je vóór je operatie meer wilt weten over anesthesie, de verschillende vormen van anesthesie en de operatiekamer (OK), dan kun je dit lezen in de folders 'Anesthesie en pijnstilling rondom een operatie' en 'De operatieafdeling'.

Pijnbehandeling na de operatie
Je herstelt beter als je de eerste dagen na de operatie een goede pijnbestrijding en eventueel ontstekingsremmers op vaste momenten hebt gekregen. Daarom meten we na de operatie de pijn die je voelt. Meer hierover kun je lezen onder 'Pijnbestrijding na een dagbehandeling'.

6. Na de behandeling

De gang van zaken na een dagbehandeling is niet dezelfde, als na een klinisch verblijf. Daarom behandelen we dit hier apart.

6.1 Na een dagbehandeling
De verpleegkundige van het dagcentrum belt je contactpersoon. Deze haalt je met eigen vervoer of begeleidt je tijdens de taxirit. Deze taxirit moet je overigens wel zelf regelen.

Houd er rekening mee dat je na de behandeling en/of ingreep op de verpleegafdeling verblijft ter observatie, hoelang dit noodzakelijk is wordt beoordeeld door de zorgverleners.

6.2 Ontslag na een klinisch verblijf
Je behandelend specialist bepaalt in overleg met jou wanneer je naar huis gaat na opname in het ziekenhuis. Voordat je ontslagen wordt, vindt een afrondend gesprek plaats met je arts of verpleegkundige. Neem gerust een familielid of vertrouwd persoon mee. Tijdens dit gesprek wordt de informatie 'Met ontslag', die je bij je opname ontvangen hebt, met je doorgenomen. Hierin staan onder andere adviezen en informatie over eventuele vervolgafspraken.

Over het tijdstip van ontslag zal de verpleegkundige op de afdeling je informeren.

6.3 Regels voor de eerste 24 uur na jouw ontslag
Wij raden je aan onderstaande regels de eerste 24 uur na je ontslag in acht te nemen. Deze regels gelden zowel na een dagbehandeling als na een klinisch verblijf:

  • Bestuur beslist geen voertuig.
  • Reis niet alleen, ook niet met het openbaar vervoer of taxi.
  • Regel je, indien nodig, dat een vertrouwd iemand permanent aanwezig is of telefonisch bereikbaar bij calamiteiten.
  • Gebruik geen alcoholische dranken.
  • Stel belangrijke beslissingen en zakelijke transacties uit.

6.4 Bij je ontslag krijg je mee:

  • Informatie over de nazorg.
  • Een afspraak voor de 1e poliklinische controle bij jouw behandelend arts.
  • Pijnmedicatie voor de eerste dag (na dagbehandeling).
  • Indien nodig een recept voor medicijnen.
  • Na een klinisch verblijf: je eigen medicijnen, als je die gebruikt.
  • Na de meeste behandelingen een ontslagbrief met informatie over de behandeling. Wil je deze brief de volgende dag bij de praktijk van je huisarts afgeven of in de brievenbus doen?

6.5 Zorg na ontslag uit het ziekenhuis
Om je zo goed mogelijk voor te bereiden op de periode thuis na je opname is het belangrijk om al in een vroeg stadium na te denken over je herstel en nazorg. Denk maar aan maaltijden, hulpmiddelen, hulp bij het huishouden, persoonlijke verzorging, verpleging, begeleiding of verblijf in een zorghotel.

Bij je opname heb je de informatie ‘Weer thuis na opname in het ziekenhuis’ ontvangen. Deze informatie helpt je om goede voorbereidingen te treffen. Ook vind je in de informatie een handige checklist met relevante zaken om vooraf en/of tijdens je ziekenhuisopname te regelen.

7. Medicijnen Anna Apotheek als je naar huis gaat

Wanneer je naar huis gaat krijg je soms medicijnen en/of verband- artikelen voorgeschreven. In sommige gevallen worden deze niet vergoed.

Je hebt dan de mogelijkheid om te pinnen of te betalen per automatische incasso. Voor een automatische incasso heb je je IBAN gegevens nodig.

8. Rechten en plichten

Als patiënt is het belangrijk dat je jouw rechten en plichten in het ziekenhuis kent. We zetten ze hier even op een rijtje. In de informatie 'Rechten en plichten als patiënt' worden deze uitgebreid beschreven.

Je hebt als patiënt recht op:

  • Informatie;
  • Het beslissen over jouw eigen behandeling;
  • Vrije keuze van zorgverlener;
  • Inzage in, wijziging en vernietiging van jouw dossier;
  • Geheimhouding van gegevens;
  • Het indienen van een klacht.

Je hebt als patiënt de plicht om:

  • De zorgverlener duidelijk en volledig te informeren;
  • Mee te werken aan de behandeling;
  • Je te identificeren;
  • Te betalen voor de behandeling.

9. Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO)

Patiënten hebben het recht om hun persoonlijke medische gegevens in te zien of hier een kopie van op te vragen. Ook kunnen zij hun medische gegevens laten aanvullen, corrigeren of vernietigen. In de ‘Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst’ (WGBO) staat dit recht beschreven. Meer informatie hierover kun je lezen in de folders 'Informatie over jouw medische gegevens' en 'Omgaan met patiëntengegevens'.

Aanvragen kan via ons 'Aanvraagformulier medische gegevens'.

10. Ben je niet tevreden? Laat ons het weten

Ondanks de inzet van onze medewerkers kan het zijn dat er iets gebeurt waarover je niet tevreden bent. Graag nodigen wij je uit dit aan ons te melden. Samen met je zoeken we naar een passende oplossing. Ook kan jouw kritische feedback voor verbeteringen zorgen. Neem contact op met een van de klachtenbemiddelaars als:

  • Het je niet lukt om zelf je klacht te bespreken met de betrokken medewerker;
  • Dit gesprek niet naar wens is verlopen;
  • Je wilt dat de klachtenbemiddelaar samen met je bekijkt hoe met je klacht om te gaan.

Je kunt hen telefonisch of schriftelijk bereiken:

Klachtenformulier:
www.annaziekenhuis.nl/klachtenformulier of de klachtenfolder op de afdeling

Website:
www.annaziekenhuis.nl/klacht

Telefoon:
040 - 286 40 04 (maandag t/m donderdag)

11. Algemene zaken

Tot slot krijg je nog enige praktische informatie over algemene zaken.

Bereikbaarheid
Het Anna Ziekenhuis ligt op slechts tien loopminuten van het NS-station. Je kunt voor meer informatie over busvervoer en -tijden bellen met 0900-9292 of kijken op www.9292ov.nl.

Parkeren
Je kunt parkeren op één van de twee parkeerterreinen van het Anna Ziekenhuis. De parkeerterreinen zijn 24 uur per dag 7 dagen in de week geopend. Het hoofdterrein (P1, P2 en P3) is van twee kanten benaderbaar. Zowel vanaf de Heggestraat als vanaf het Bogardeind kun je het terrein op- en afrijden. Het maximale dagtarief is € 5,50 per dag.

Parkeer je gedurende een langere periode, dan kan een weekkaart een uitkomst zijn. Deze kaart kost € 17,50 en geeft je recht om gedurende een week, zo vaak je wilt, gebruik te maken van het parkeerterrein.

Wanneer je mindervalide bent en een gehandicaptenparkeerkaart hebt, mag je gratis parkeren bij de hoofdingang. Voor de routebeschrijving kijk je op: www.annaziekenhuis.nl/naar-het-ziekenhuis/route/plattegrond-ziekenhuis

Om je weg in het ziekenhuis te vinden, is het handig om gebruik te maken van de routenummers. Deze staan vermeld op het informatiebord bij de hoofdingang en op de wegwijzers die verkrijgbaar zijn bij de hoofdingang, in de liftenhal en bij de patiëntenvoorlichting in de hal.

Met behulp van de interactieve plattegronden kan je voorafgaand aan jouw ziekenhuisbezoek op eenvoudige wijze de juiste looproute bepalen en eventueel uitprinten. De bewegende weergave maakt de route snel inzichtelijk. De interactieve plattegronden vind je op de website van het Anna Ziekenhuis: www.annaziekenhuis.nl/naar-het-ziekenhuis/route/plattegrond-ziekenhuis

Identificatie
Binnen de gezondheidszorg ben je verplicht om je burgerservicenummer (BSN) te gebruiken. Hierdoor kunnen zorgaanbieders en -verzekeraars je patiëntgegevens eenvoudig en betrouwbaar uitwisselen, net als declaratieformulieren en recepten. Om in onze administratie je patiëntgegevens te kunnen koppelen aan jouw BSN, moet je je eenmalig laten registreren aan de hand van een geldig legitimatiebewijs.

Draadloos internet
In het Anna Ziekenhuis locatie Geldrop en Eindhoven bieden wij gratis WiFi aan Om WiFi te activeren selecteer je 'gasten' in de lijst met beschikbare WiFi netwerken. Na het doornemen en accepteren van de disclaimer ben je verbonden.  

Televisie
Op de meeste verpleegafdelingen kun je gratis gebruik maken van een televisie bij je bed. Je kunt een koptelefoon van thuis meenemen.

Wait-app: gratis toegang tot tijdschriften en (luister)boeken
Met de Wait-app krijg je binnen het ziekenhuis gratis toegang tot de leukste tijdschriften, boeken en luisterboeken. Ideaal voor als je even moet wachten op de polikliniek of als je bent opgenomen. Je kunt de app gebruiken op je eigen telefoon of tablet. Volg deze stappen om toegang te krijgen tot de app: Ga naar de Appstore, Google Play of www.wait.nl/app op je mobiele telefoon en/of tablet. Of scan de onderstaande QR-code met de camera. Open de app en schakel je locatiegegevens in. Op basis van je locatie geeft de app je gratis en anoniem toegang tot tijdschriften, boeken en luisterboeken.

Meebrengen eten en drinken voor de patiënt
Om infecties, veroorzaakt door voedsel, te voorkomen adviseren wij onze patiënten om alleen gebruik te maken van de voeding die door de afdeling catering wordt aangeboden. Ondanks het feit dat wij een uitstekende keuken hebben, vinden wij het geen probleem als bezoekers etenswaren meebrengen voor patiënten. Het is immers heerlijk om verwend te worden.

  • Wij verzoeken bezoek geen etenswaren mee te nemen die gemakkelijk kunnen bederven, zoals vlees, vis of zuivel. Wanneer je deze producten toch heel graag mee wilt nemen, dan kan dat het beste koel worden vervoerd. Gebruik bijvoorbeeld een koelbox met een koelelement erin.
  • Zorg ervoor dat het eten direct kan worden opgegeten. In verband met de bewaarvoorschriften moet het meegebrachte eten binnen twee uur worden genuttigd.
  • Gebruik voor het nuttigen van meegebracht eten en drinken wegwerpborden, -bekers en -bestek.
  • Houd er rekening mee dat medewerkers van verpleegafdelingen het product of gerecht niet mogen bewaren en op een later tijdstip mogen aanbieden. Dit in verband met aansprakelijkheid en voorschriften.
  • Neem bij voorkeur kleine pakjes drinken mee. Meegebrachte dranken moeten altijd in onaangebroken verpakkingen zitten.

Het nuttigen van meegebrachte etenswaren gebeurt op eigen risico. Het ziekenhuis is niet aansprakelijk voor eventuele schadelijke gevolgen.

Mocht je tijdens je verblijf willen beschikken over een actuele allergenen lijst, dan kun je deze opvragen bij de voedingsservice.

Patiëntenfolders en website
Over je specifieke operatie heb je informatie van je specialist gekregen. Je kunt dit nalezen in de patiëntenfolder die je na de mondelinge informatie hebt meegekregen. Alle folders van het Anna Ziekenhuis kun je ook vinden op onze website.

Cliëntenraad
Doel van de Cliëntenraad: de cliëntenraad wil bijdragen aan kwalitatief goede, snelle en efficiënte zorg, afgestemd op de behoeften en wensen van de cliënten. De cliëntenraad vergadert over belangrijke onderwerpen die cliënten aangaan en geeft daarbij gevraagd en ongevraagd advies aan het ziekenhuis. Meer informatie lees je onder "De cliëntenraad van het Anna Ziekenhuis".

Veiligheid en kwaliteitsnormen
Wellicht vind je het spannend om opgenomen te worden. Bij het Anna Ziekenhuis ben je in goede handen. Onze zorg is door Qualicor Europe geaccrediteerd. Dat betekent dat wij het kwaliteitskeurmerk hebben voor kwaliteit en veiligheid van onze zorg. Kijk voor meer informatie op www.qualicor.eu.

12. Bezoektijden

Algemeen:
11.00 - 12.00 uur, 14.00 - 15.30 en 18.00 - 20.00 uur

IC/CCU:
11.00 - 11.45 uur, 14.00 - 15.30 uur en van 19.00 - 20.30 uur

Kraamafdeling & -suites:
De partner mag 24 uur per dag aanwezig zijn.

Kinder- & jeugdafdeling:

  • Voor ouders: vrije bezoekuren 24 uur per dag, één ouder kan blijven slapen
  • Overig bezoek: 14.00 - 16.30 uur en van 18.00 - 20.30 uur: maximaal 3 bezoekers tegelijk

Anna Apotheek:

  • Maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur*
    * Op werkdagen betaal je tussen 18.00 tot 21.00 uur een toeslag
  • Zaterdag van 9.00 tot 18.00 uur 
  • Zon- en feestdagen van 9.00 tot 18.00 uur*
    * Op zon- en feestdagen betaal je de hele dag een toeslag

13. Contactgegevens

Anna Ziekenhuis, Bogardeind 2, 5664 EH Geldrop

Telefoonnummers
Algemeen: 040 - 286 40 40

Bureau opname: 040 - 286 48 10
(ook voor pre-operatieve screening)

Bureau opname (planning): 040 - 286 48 49
(bereikbaar tussen 9.00-10.00 uur)

Vragen

Heb je nog medisch-inhoudelijke vragen over je operatie of behandeling, dan kun je contact opnemen met de polikliniek van je behandelend specialist.

Telefoonnummers van de afdelingen, poliklinieken, diensten en uitgebreide informatie over het Anna Ziekenhuis kun je vinden op
www.annaziekenhuis.nl/contact.

Wij wensen je een goed verblijf in ons ziekenhuis en een snel herstel toe!