Informatie rondom opname en verblijf (anesthesie)

St. Anna Logo

Uw opname

U wordt per brief of telefonisch geïnformeerd over de datum van uw opname door Bureau Opname. (voor evt. wachttijden zie www.st-anna.nl)

De exacte opnametijd is twee werkdagen voor uw opname bekend.

Belt u hiervoor tussen 15:00 – 16:00 uur naar betreffende verpleegafdeling hieronder vermeld of bevestigd per brief.

Heelkunde

Tel: 040-286 4844

Orthopedisch centrum         

Tel: 040-286 4840
Kinderjeugdafdeling

Tel: 040-286 4170

Gynaecologie Tel: 040-286 4838
Neurologie Tel: 040-286 4837

U kunt zich op de dag van opname melden aan de receptie bij de hoofdingang.

Vragen:

  • Voor medisch-inhoudelijke vragen kunt u telefonisch contact opnemen met de poli van uw behandeld arts via 040 – 286 4040.
  • Voor overige vragen kunt u telefonisch contact opnemen met Bureau Opname op maandag t/m vrijdag via 040 – 286 4810.
  • Voor vragen specifiek over uw opnamedatum kunt u contact opnemen op maandag t/m vrijdag van 9:00 – 10:00 via 040 – 286 4849.

De geplande opnametijd staat vast; we kunnen niet meer in het operatieprogramma schuiven. We hopen dat u hier begrip voor heeft.
De met u afgesproken opnamedatum is altijd onder voorbehoud. Soms moet deze datum verzet worden.

Nuchter zijn

Het is van groot belang dat u nuchter bent voor de operatie.

  • Tot 6 uur voor de opnametijd mag u eten, drinken en roken
  • Tot 2 uur voor de opnametijd mag u alleen nog water drinken

Het is belangrijk om nuchter te zijn, zodat uw maag leeg is. Als dat niet het geval is, kan er eten of drinken dat nog in de maag zit, tijdens of rondom de ingreep in uw longen terecht komen. Dat kan leiden tot een zeer ernstige longontsteking en problemen met de ademhaling. Daarom is het van groot belang dat u zich aan de nuchterheidsvoorschriften houdt.

LET OP: Als u bovenstaande voorschriften niet opvolgt, kan dit betekenen dat de ingreep niet doorgaat.

Belangrijke informatie / Uw voorbereiding thuis

Medicijngebruik
Wanneer u medicijnen gebruikt, wordt tijdens de pre-operatieve screening bepaald of u deze op de dag van de ingreep in moet nemen. Als u ze in moet nemen, neem ze dan vóór 7.30 uur met een klein slokje water in, ook als u nuchter moet zijn. U ontvangt een medicatie overzicht met daarin de richtlijnen voor het gebruik van uw medicatie voor de dag waarop de ingreep zal plaatsvinden.

Anticonceptie
Medicatie gegeven tijdens de anesthesie en eventuele misselijkheid kunnen ervoor zorgen dat uw hormonale anticonceptie verminderd werkzaam is. Daarom dient u gedurende 7 dagen na de operatie aanvullende anticonceptie (zoals een condoom) te gebruiken om de kans op zwangerschap te voorkomen.

U moet altijd meenemen:

  • Een geldig legitimatiebewijs.
  • Een briefje met naam en telefoonnummer van uw contactpersoon tijdens uw opname.
    Lees ook de informatie bij ‘Contactpersoon’.                                                           

Wanneer u medicijnen gebruikt:   

  • Een actueel medicatie overzicht van uw apotheek.
  • Bij een dagopname: de medicatie-instructie voor de dag van de opname. Die heeft u tijdens de preo-peratieve screening gekregen van de anesthesioloog of per brief ontvangen.
  • Wanneer u bloedverdunnende medicatie gebruikt, zal de anesthesist de trombosedienst op de hoogte brengen over het stoppen met deze medicatie. U volgt dan het advies op van de trombosedienst.   

Op de dag van de ingreep neemt u het laatste tromboseschema mee dat u hebt ontvangen van de trombosedienst waarbij u bent aangesloten (als u bloedverdunnende medicijnen als Marcoumar of Sintromitis gebruikt) en eventueel uw nieuwe opstart schema wat u van de trombosedienst ontvangt.

  • Wanneer u medicatie gebruikt, neemt u deze voor een etmaal (24 uur) in de originele verpakking mee.

Verder neemt u mee:

  • Uw pantoffels of slippers.
  • Stevige schoenen (bij knie– of heupoperatie).
  • Uw toiletartikelen, nachtkleding en ochtendjas (als u één of meerdere nachten moet blijven).
  • Extra ondergoed. Als u een ruggenprik krijgt, dan heeft u misschien enige tijd geen controle over de ontlasting en urine. Tijdelijke
  • incontinentie kan het gevolg zijn. Dit herstelt spontaan na enkele uren.
  • Ruimvallende, gemakkelijke rok of broek als u een been- of voetoperatie ondergaat.
  • Ruimvallende, gemakkelijke bovenkleding bij een schouder-, hand- of elleboogoperatie.
  • Twee elleboogkrukken bij een voet-, knie- of heupoperatie (Deze kunt u huren bij een thuiszorgwinkel).
  • CPAP of MRA beugel indien u deze thuis gebruikt (ook indien u in dagbehandeling wordt geopereerd graag meenemen).
  • Uw gehoorapparaat, als u dit gebruikt.
  • Een brillenkoker indien u een bril draagt en/of contactlenzen doosje, als u contactlenzen heeft.

Tips om mee te nemen:

  • Leesmateriaal.
  • Mobiele telefoon, koptelefoon (of oortjes) en laptop.
    Let op: dit is op eigen risico, zie ’Waardevolle spullen’. Het ziekenhuis biedt gratis Wifi aan. Meer informatie hierover leest u bij ‘Draadloos internet’.

Uw gezondheidssituatie

  • Als er in de tijd tussen uw bezoek aan de polikliniek en de operatie nog iets verandert in uw gezondheidssituatie, neemt u hierover dan contact op met uw behandelend specialist of Bureau Opname. We kunnen dan beoordelen of uw operatie veilig door kan gaan.

1. Welkom bij het Anna Ziekenhuis

Het Anna Ziekenhuis is een regionaal ziekenhuis met vrijwel alle disciplines, ruim negentig specialisten en een capaciteit van 320 bedden. Het ziekenhuis is gevestigd in Geldrop, maar heeft ook een polikliniek in Eindhoven aan de Antoon Coolenlaan, naast Nationaal Zwemcentrum De Tongelreep. Hier houden verschillende specialismen spreekuur, is een priklaboratorium gevestigd en een radiologieafdeling voor uitgebreide diagnostische mogelijkheden. Het ziekenhuis maakt, samen met drie verzorgingscentra en één verpleeghuis van Anna Ouderenzorg(Geldrop/Heeze) en het medisch sportgezondheidscentrum Anna TopSupport (Eindhoven), deel uit van de  Anna Zorggroep.

Op al onze locaties bieden wij persoonlijke, kwalitatief hoogwaardige zorg en service, waarbij u als patiënt altijd één-op-één-contact heeft met de specialist. Door onze bijzonder betrokken werkwijze geven wij een extra beleving aan de behandeling van onze patiënten.

2. Doel van deze folder

U wordt binnenkort opgenomen in het Anna Ziekenhuis. Een opname in een ziekenhuis is voor veel mensen een ingrijpende gebeurtenis, waarbij veel indrukken en informatie in korte tijd verwerkt moeten worden. Met deze folder willen wij u zo goed mogelijk voorbereiden op uw verblijf in ons ziekenhuis.

Met vragen en/of opmerkingen over uw verblijf in het ziekenhuis kunt u terecht bij uw behandelend specialist of de verpleegkundige op de afdeling.

Achterin deze folder is ook ruimte om eventuele vragen te noteren, zodat u ze niet vergeet.

3. Geplande opname

Het Anna Ziekenhuis kent twee soorten geplande opnames: de dagbehandeling en het klinisch verblijf.

Dagbehandeling Bij een dagbehandeling komt u voor een korte opname van enkele uren tot maximaal een dag. U gaat dus op de dag van de ingreep weer naar huis.

Bij een dagopname spreekt u in het algemeen uw behandelend chirurg niet meer na de ingreep. Direct na de ingreep bent u meestal nog niet wakker genoeg voor een gesprek met uw chirurg en uw chirurg gaat dan verder met zijn andere werkzaamheden. Wij plannen daarom bij uw ontslag meteen een poliklinische nacontrole bij de chirurg. Bij dit bezoek kunt u al uw specifieke vragen over de ingreep alsnog stellen.

Bij de dagbehandeling geldt geen bezoekregeling. Uw familie kan in het restaurant van de centrale hal wachten tijdens uw verblijf en gebruik maken van de diverse voorzieningen hier.

Klinisch verblijf Van een klinisch verblijf is sprake wanneer u bij uw opname langer dan één dag in het ziekenhuis verblijft. U wordt opgenomen op de afdeling kort verblijf als u een ingreep ondergaat, waarbij het nodig is om een extra nacht in het ziekenhuis te blijven.

Bij een kortverblijf opname kunt u ook opgenomen worden op de Acute Opname Afdeling (AOA). Hier komen patiënten die met spoed worden opgenomen. Als blijkt dat een langere opname nodig is, dan wordt u overgeplaatst naar de langverblijf afdeling.

Op deze afdeling loopt iedere ochtend een van de chirurgen visite. Dit is niet per definitie uw behandelend chirurg. Deze chirurg is wel door uw behandelend chirurg op de hoogte gebracht van uw toestand.

Het is mogelijk dat de chirurg die visite loopt niet alle antwoorden heeft op uw vragen over uw ingreep. Deze vragen kunt u alsnog aan uw behandelend chirurg stellen tijdens de nacontrole op de polikliniek.

4. Voorbereidingen thuis

Voorin deze folder staat aangegeven welke voorbereidingen u thuis moet treffen. Hieronder geven wij u aanvullende informatie over uw voorbereiding.

Koorts of verhoging
Wilt u ‘s morgens thuis uw lichaamstemperatuur opnemen? Als uw temperatuur boven 38º Celsius is, dan neemt u telefonisch contact op met
de receptie: 040 - 286 4205. Zij kunnen u dan doorverbinden met de afdeling waar u wordt opgenomen, om te overleggen of de behandeling veilig door kan gaan.

Hygiëne
U bent verplicht de dag van opname thuis een bad of douche te nemen (tenzij anders met u is afgesproken).

Paracetamol
Wij adviseren u dat u paracetamol 500 milligram tabletten in huis heeft in verband met pijnstilling na de ingreep.

Cosmetica en huidverzorging
Wilt u vóór uw opname make-up, nagellak (ook doorzichtige) van uw vingers en tenen verwijderen. Bij gel- en acrylnagels moet u minimaal van elke hand één nagel (bij voorkeur van uw wijsvinger) verwijderen.
Gebruikt u op de dag van operatie geen bodymilk/ -lotion.

Sieraden
Tijdens de operatie mag u geen sieraden en piercings dragen.

Waardevolle spullen
Uw kast(je) op de kamer is afsluitbaar met een (eigen) cijfercode. Wij raden echter aan om zo min mogelijk waardevolle voorwerpen zoals geld, mobiele telefoon en sieraden mee te nemen naar het ziekenhuis. Als u in verband met het gebruik van internet uw laptop meeneemt, dan doet u dat geheel op eigen risico. U kunt het ziekenhuis niet aansprakelijk stellen voor diefstal of beschadiging van uw persoonlijke eigendommen. Wanneer u vergeet uw eigendommen bij ontslag mee naar huis te nemen, worden ze op de afdeling een maand bewaard en daarna verwijderd.

Contactpersoon
Wanneer u wordt opgenomen, vragen wij u door te geven wie uw contactpersoon is. Informatie tijdens uw opname zal met deze persoon gecommuniceerd worden. De contactpersoon kan dan andere naasten informeren. Wij willen u vragen om voor de duidelijkheid met uw naasten af te spreken wie uw contactpersoon is.

Vervoer
Ook belangrijk is dat u vóór uw opname regelt wie u naar huis brengt of begeleidt als u bijvoorbeeld een taxi neemt. Zo is het na een dagbehandeling niet verantwoord om zelfstandig te reizen per auto, fiets of openbaar vervoer.

Weer thuis
Regelt u indien nodig, vooraf een vertrouwd iemand die de eerste 24 uur na ontslag bij u thuis is of die telefonisch bereikbaar is bij calamiteiten.

Vergoeding ziektekostenverzekeraar
U kunt het beste vóór de behandeling of operatie informeren bij uw ziektekostenverzekeraar over de vergoeding van de kosten ervan.

5. Dag van de behandeling

Op de dag van de behandeling meldt u zich aan de receptie bij de hoofdingang, tenzij u andere instructies heeft gekregen. De receptie verwijst u naar de afdeling. Daar vertelt de verpleegkundige u hoe de dag eruit gaat zien.

  • U krijgt operatiekleding aan en een polsbandje om, met daarop uw gegevens. Wij vragen u om eventuele protheses af/uit doen voor de behandeling, zoals een gebitsprothese. Verder is het noodzakelijk, dat contactlenzen, sieraden, piercings, nagellak en/of make-up verwijderd zijn.
  • De verpleegkundige voert zo nodig enkele controles uit, zoals het meten van uw bloeddruk, het opnemen van uw hartslag en uw lichaamstemperatuur.
  • Als u een gehoorapparaat heeft, mag dit aan één kant tot aan de operatiekamer in blijven.
  • U wordt per bed naar de operatieafdeling gereden, waar u in diverse ruimtes verder wordt voorbereid op de behandeling. Het operatiegebied wordt in sommige gevallen geschoren, u krijgt een OK-mutsje op in verband met de hygiëne op de OK en uw gegevens worden gecheckt aan de hand van een checklist. Ook komt de specialist langs en de anesthesiemedewerker stelt nog enkele vragen. Vervolgens wordt u naar de operatiekamer (OK) begeleid.

Anesthesie en de operatieafdeling Anesthesie is een toestand van verdoving waarin u pijn niet meer kunt voelen. Als u vóór uw operatie meer wilt weten over anesthesie, de verschillende vormen van anesthesie en de operatiekamer (OK), dan kunt u dit lezen in de folders Anesthesie en pijnstilling rondom een operatie en De operatieafdeling.

Pijnbehandeling na de operatie
U herstelt beter als u de eerste dagen na de operatie een goede pijnbestrijding en eventueel ontstekingsremmers op vaste momenten heeft gekregen. Daarom meten we na de operatie uw pijn. Meer hierover kunt u lezen in de folder Pijnbestrijding na een dagbehandeling.

6. Na de behandeling

De gang van zaken na een dagbehandeling is niet dezelfde, als na een klinisch verblijf. Daarom behandelen we het hier apart.

6.1 Na een dagbehandeling
De verpleegkundige van het dagcentrum belt uw contactpersoon. Deze haalt u met eigen vervoer of begeleidt u tijdens de taxirit. Deze taxirit moet u overigens wel zelf regelen.

In een enkel geval kan de arts besluiten, dat het beter is dat u in het ziekenhuis blijft. Dit hoeft niet te betekenen dat er iets mis is. De ene persoon reageert nu eenmaal anders op de behandeling dan de andere. U wordt dan opgenomen op een van onze verpleegafdelingen.

6.2 Ontslag na een klinisch verblijf
Uw behandelend specialist bepaalt in overleg met u wanneer u naar huis gaat na opname in het ziekenhuis. Voordat u ontslagen wordt, vindt een afrondend gesprek plaats met uw arts of verpleegkundige. Neemt u gerust een familielid of vertrouwd persoon mee. Tijdens dit gesprek wordt de folder Met ontslag, die u bij uw opname ontvangen heeft, met u doorgenomen. Hierin staan onder andere adviezen en informatie over eventuele vervolgafspraken.

Over het tijdstip van ontslag zal de verpleegkundige op de afdeling u informeren.

6.3 Regels voor de eerste 24 uur na uw ontslag
Wij raden u aan onderstaande regels de eerste 24 uur na uw ontslag in acht te nemen. Deze regels gelden zowel na een dagbehandeling als na een klinisch verblijf:

  • Bestuur beslist geen voertuig.
  • Reis niet alleen, ook niet met het openbaar vervoer of taxi.
  • Regelt u, indien nodig, dat een vertrouwd iemand permanent aanwezig is of telefonisch bereikbaar bij calamiteiten.
  • Gebruik geen alcoholische dranken.
  • Stel belangrijke beslissingen en zakelijke transacties uit.

6.4 Bij uw ontslag krijgt u mee:

  • Informatie over de nazorg.·Een afspraak voor de 1e poliklinische controle bij uw behandelend arts.
  • Pijnmedicatie voor de eerste dag (na dagbehandeling).
  • Indien nodig een recept voor medicijnen.
  • Na een klinisch verblijf: uw eigen medicijnen, als u die gebruikt.
  • Na de meeste behandelingen een ontslagbrief met informatie over de behandeling. Wilt u deze brief de volgende dag bij de praktijk van uw huisarts afgeven of in de brievenbus doen?

6.5 Zorg na ontslag uit het ziekenhuis
Om u zo goed mogelijk voor te bereiden op de periode thuis na uw opname is het belangrijk om al in een vroeg stadium na te denken over uw herstel en nazorg. Denkt u maar aan maaltijden, hulpmiddelen, hulp bij het huishouden, persoonlijke verzorging, verpleging, begeleiding of verblijf in een zorghotel.

Bij uw opname heeft u de folder ‘Weer thuis na opname in het ziekenhuis’ ontvangen. Deze folder helpt u om goede voorbereidingen te treffen. Ook vindt u in de folder een handige checklist met relevante zaken om vooraf en/of tijdens uw ziekenhuisopname te regelen.

7. Medicijnen AnnApotheek als u naar huis gaat

Wanneer u naar huis gaat kan het zijn dat u medicijnen en/of verband- artikelen voorgeschreven krijgt. In sommige gevallen worden deze niet vergoed.

U heeft dan de mogelijkheid om te pinnen of te betalen per automatische incasso. Voor een automatische incasso heeft u uw IBAN gegevens nodig.

8. Rechten en plichten

Als patiënt is het belangrijk dat u uw rechten en plichten in het ziekenhuis kent. We zetten ze hier even op een rijtje. In de folder Rechten en plichten als patiënt worden ze uitgebreid beschreven.

U hebt als patiënt recht op:

  • Informatie;
  • Het beslissen over uw eigen behandeling;
  • Vrije keuze van zorgverlener;
  • Inzage in, wijziging en vernietiging van uw dossier;
  • Geheimhouding van gegevens;
  • Het indienen van een klacht.
  • U hebt als patiënt de plicht om:
  • De zorgverlener duidelijk en volledig te informeren;
  • Mee te werken aan de behandeling;
  • U te identificeren;
  • Te betalen voor de behandeling.

9. Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO)

Patiënten hebben het recht om hun persoonlijke medische gegevens in te zien of hier een kopie van op te vragen. Ook kunnen zij hun medische gegevens laten aanvullen, corrigeren of vernietigen. In de ‘Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst’ (WGBO) staat dit recht 

beschreven. Meer informatie hierover kunt u lezen in de folders informatie over uw medische gegevens en Omgaan met patiëntengegevens.
Aanvragen kan via ons Aanvraagformulier medische gegevens.

10. Bent u niet tevreden? Laat ons het weten

Ondanks de inzet van onze medewerkers kan het zijn dat er iets gebeurt waarover u niet tevreden bent. Graag nodigen wij u uit dit aan ons te melden. Samen met u zoeken we naar een passende oplossing. Ook kan uw kritische feedback voor verbeteringen zorgen. Neem contact op met een van de klachtenbemiddelaars als:

  • Het u niet lukt om zelf uw klacht te bespreken met de betrokken medewerker;
  • Dit gesprek niet naar wens is verlopen;
  • U wilt dat de klachtenbemiddelaar samen met u bekijkt hoe met uw klacht om te gaan.

U kunt hen telefonisch of schriftelijk bereiken:

Klachtenformulier:
www.annaziekenhuis.nl/klachtenformulier of klachtenfolder op de afdeling

Website:
www.annaziekenhuis.nl/klacht

Telefoon:
040 - 286 40 04 (maandag t/m donderdag)

11. Algemene zaken

Tot slot krijgt u nog enige praktische informatie over algemene zaken.

Bereikbaarheid
Het Anna Ziekenhuis ligt op slechts tien loopminuten van het NS-station. U kunt voor meer informatie over busvervoer en -tijden bellen met 0900-9292 of kijken op www.9292ov.nl.

Parkeren
U kunt parkeren op één van de twee parkeerterreinen van het Anna Ziekenhuis. De parkeerterreinen zijn 24 uur per dag 7 dagen in de week geopend.Het hoofdterrein (P1, P2 en P3) is van twee kanten benaderbaar. Zowel vanaf de Heggestraat als vanaf het Bogardeind kunt u het terrein op- en afrijden. Het maximale dagparkeertarief is € 5,00 per dag.

Gaat u gedurende een langere periode parkeren, dan kan een weekkaart een uitkomst zijn. Deze kaart kost € 15,00 en geeft u recht om gedurende een week, zo vaak u wilt, gebruik te maken van het parkeerterrein.

Wanneer u mindervalide bent en een gehandicaptenparkeerkaart heeft, mag u gratis parkeren bij de hoofdingang. Voor de routebeschrijving kijkt u op:https://www.st-anna.nl/naar-het-ziekenhuis/route/plattegrond-ziekenhuis/

Bewegwijzering Om uw weg in het ziekenhuis te vinden, is het handig om gebruik te maken van de routenummers. Deze staan vermeld op het informatiebord bij de hoofdingang en op de wegwijzers die verkrijgbaar zijn bij de hoofdingang, in de liftenhal en bij de patiëntenvoorlichting in de hal.

Met behulp van de interactieve plattegronden kunt u voorafgaand aan uw ziekenhuisbezoek op eenvoudige wijze de juiste looproute bepalen en eventueel uitprinten. De bewegende weergave maakt de route snel inzichtelijk. De interactieve plattegronden vindt u op de website van het

Anna Ziekenhuis: https://www.st-anna.nl/naar-het-ziekenhuis/route/ plattegrond-ziekenhuis/

Identificatie
Binnen de gezondheidszorg bent u verplicht uw burgerservicenummer (BSN) te gebruiken. Hierdoor kunnen zorgaanbieders en -verzekeraars uw patiëntgegevens eenvoudig en betrouwbaar uitwisselen, net als declaratieformulieren en recepten. Om in onze administratie uw patiëntgegevens te kunnen koppelen aan uw BSN, moet u zich eenmalig laten registreren aan de hand van een geldig legitimatiebewijs.

Draadloos internet
In het Anna Ziekenhuis locatie Geldrop en Eindhoven bieden wij gratis WiFi aan Om WiFi te activeren selecteert u'gasten' in de lijst met beschikbare WiFi netwerken. Na het doornemen en accepteren van de disclaimer ben u verbonden.  

Televisie
Op de meeste verpleegafdelingen kunt u gratis gebruik maken van een televisie bij uw bed. U kunt een koptelefoon van thuis meenemen. Bij de receptie of het winkeltje in de centrale hal zijn ze ook verkrijgbaar, de kosten voor een koptelefoon bedragen 2,95 euro.
Wait-app: gratis toegang tot tijdschriften en (luister)boeken

Met de Wait-app krijgt u binnen het ziekenhuis gratis toegang tot de leukste tijdschriften, boeken en luisterboeken. Ideaal voor als u even moet wachten op de polikliniek of als u bent opgenomen. Ukunt de app gebruiken op uw eigen telefoon of tablet. Volg deze stappen om toegang te krijgen tot de app:Ga naar de Appstore, Google Play of www.wait.nl/app op uw mobiele telefoon en/of tablet. Of scan de onderstaande QR-code met uw camera! Open de app en schakel uw locatiegegevens in. Op basis van uw locatie geeft de app u gratis en anoniem toegang tot geweldige tijdschriften, boeken en luisterboeken.

Meebrengen eten en drinken voor de patiënt
Om infecties veroorzaakt door voedsel te voorkomen adviseren wij onze patiënten om alleen gebruik te maken van de voeding die door de afdeling catering wordt aangeboden. Ondanks het feit dat wij een uitstekende keuken hebben, vinden wij het geen probleem als bezoekers etenswaren meebrengen voor patiënten. Het is immers heerlijk om verwend te worden

  • Wij verzoeken bezoek geen etenswaren mee te nemen die gemakkelijk kunnen bederven, zoals vlees, vis of zuivel. Wanneer u deze producten toch heel graag mee wilt nemen, dan kan dat het beste koel worden vervoerd. Gebruik bijvoorbeeld een koelbox met een koelelement erin.
  • Zorg ervoor dat het eten direct kan worden opgegeten. In verband met de bewaarvoorschriften moet het meegebrachte eten binnen twee uur worden genuttigd.
  • Gebruik voor het nuttigen van meegebracht eten en drinken weggooiborden, -bekers en -bestek.
  • Houdt er rekening mee dat medewerkers van verpleegafdelingen het product of gerecht niet mogen bewaren en op een later tijdstip mogen bieden. Dit in verband met aansprakelijkheid en voorschriften.
  • Neem bij voorkeur kleine pakjes drinken mee. Meegebrachte dranken moeten altijd in onaangebroken verpakkingen zitten.

Het nuttigen van meegebrachte etenswaren gebeurt op eigen risico. Het ziekenhuis is niet aansprakelijk voor eventuele schadelijke gevolgen.

Mocht u tijdens uw verblijf willen beschikken over een actuele allergenen lijst, dan kunt u deze opvragen bij de voedingsservice.

Patiëntenfolders en website Over uw specifieke operatie heeft u informatie van uw specialist gekregen. U kunt dit nalezen in de patiëntenfolder die u na de mondelinge informatie heeft meegekregen. Alle folders van het Anna Ziekenhuis kunt u ook vinden op de website www.annaziekenhuis.nl.

Cliëntenraad
Doel van de Cliëntenraad: de cliëntenraad wil bijdragen aan kwalitatief goede, snelle en efficiënte zorg, afgestemd op de behoeften en wensen van de cliënten. De cliëntenraad vergadert over belangrijke onderwerpen die cliënten aangaan en geeft daarbij gevraagd en ongevraagd advies aan het ziekenhuis. Meer informatie leest u in de folder De cliëntenraad van het  Anna Ziekenhuis.

Veiligheid en kwaliteitsnormen
Wellicht vindt u het spannend om opgenomen te worden. Bij het Anna Ziekenhuis bent u in goede handen. Onze zorg is door Qualicor Europe geaccrediteerd. Dat betekent dat wij het kwaliteitskeurmerk hebben voor kwaliteit en veiligheid van onze zorg.  Kijk voor meer informatie op www.Qualicor.eu.

12. Algemeen

Algemeen:
11.00 - 12.00 uur en van 14.00 tot 20.00 uur

IC/CCU:
11.00 - 11.45 uur, 14.00 - 15.30 uur en van 19.00 - 20.30 uur

PAAZ:
Dagelijks van 19.00 - 20.30 uur, di. en do.  15.00 - 16.00 uur, weekend 14.30 - 16.00 uur

Kraamafdeling & -suites:
Voor vaders gelden vrije bezoektijden.

Kinder- & jeugdafdeling:

  • Voor ouders: vrije bezoekuren 24 uur per dag, één ouder kan blijven slapen
  • Overig bezoek: 14.00 - 16.30 uur en van 18.00 - 20.30 uur: maximaal 3 bezoekers tegelijk

AnnApotheek:
Maandag t/m vrijdag van 08.00 - 21.00 uur

zaterdag en zondag van 09.00 - 21.00 uur

13. Contactgegevens

Anna Ziekenhuis Bogardeind 2 5664 EH  Geldrop

Telefoonnummers
Algemeen:
040 - 286 40 40

Bureau opname: 040 - 286 48 10
(ook voor preoperatieve screening)

Bureau opname (planning):040 - 286 48 49
(bereikbaar tussen 9.00-10.00 uur)

Vragen

Heeft u nog medisch-inhoudelijke vragen over uw operatie of behandeling dan kunt u contact opnemen met de polikliniek van uw behandelend specialist.

Telefoonnummers van de afdelingen, poliklinieken, diensten en uitgebreide informatie over het Anna Ziekenhuis kunt u vinden op
www.annaziekenhuis.nl/contact.

Wij wensen u een goed verblijf in ons ziekenhuis en een snel herstel toe!