De BeterDichtbij app kun je gebruiken voor het stellen van algemene vragen en appen of beeldbellen met jouw specialist.
Deze video wordt getoond na het accepteren van cookies
1. Algemene vragen
Voor algemene vragen over bijvoorbeeld bezoektijden of parkeren, kun je de app installeren en je vraag direct stellen. Hiervoor heb je geen inloggegevens of account nodig.
2. Appen met jouw dokter of verpleegkundige
Appen met jouw dokter of verpleegkundige via BeterDichtbij, kan nadat jouw dokter je hiervoor heeft uitgenodigd. Op dit moment kan dat bij:
- Cardiologie
- Diabetes
- Geriatrie
- Gynaecologie
- Kindergeneeskunde
- Longgeneeskunde
- Maag- darm- en leverziekten
- Neurologie
- Revalidatie
- Transmuraal team
Via de app kun je vragen stellen over bijvoorbeeld de afspraak, behandeling, klachten, oefeningen of een herhaalrecept. Je krijgt binnen 3 werkdagen een reactie. De app is niet bedoeld voor spoedvragen. Hiervoor kun je bellen.
Ben je bij een van deze specialismen onder behandeling?
En heb je nog geen uitnodiging ontvangen? Vraag dan aan jouw dokter of verpleegkundige of je BeterDichtbij kunt gaan gebruiken. Hij of zij kan jou persoonlijk uitnodigen om BeterDichtbij te gebruiken. Na de eenvoudige en eenmalige registratie kun je via de BeterDichtbij app jouw vraag direct aan jouw dokter of verpleegkundige stellen.
Je kunt ook app-berichten zien en versturen in BeterDichtbij via mijnAnna.nl
Gebruik je mijnAnna.nl al? Dan kun je jouw appgesprekken van BeterDichtbij ook inzien en reacties plaatsen in mijnAnna. Het voordeel is dat je dan zowel jouw gesprekken als jouw gegevens uit het portaal op één plek kunt inzien en beheren. Je hebt hiervoor wel nog steeds de app BeterDichtbij nodig.
3. Videobellen met jouw dokter of verpleegkundige
Wil je beeldbellen met jouw specialist? Dat kan als je onder behandeling bent bij:
- Diabetespoli
- Geriatrie
- Longgeneeskunde
- Maag- darm- en leverziekten
- Medische Psychologie
- Neurologie
- Orthopedie
- Revalidatie
Dokters en verpleegkundigen beslissen welke afspraken digitaal kunnen via beeldbellen. Dat kan bijvoorbeeld soms bij controle-afspraken of bij het bespreken van uitslagen.
Wat heb je nodig om te kunnen beeldbellen?
- Jouw mobiele telefoon of tablet met daarop de BeterDichtbij app
- Jouw telefoon of tablet staat aan, en niet op vliegtuigstand of niet storen
- Een werkende internetverbinding (wifi of 4G/5G)
- Je hebt jouw toestemming gegeven voor het gebruik van camera en microfoon
- Een omgeving waarin je rustig kunt bellen
Veilig en betrouwbaar
Als het gaat om jouw gezondheid, dan is het natuurlijk heel belangrijk dat je jouw vragen in een beveiligde omgeving kunt stellen. En dat je er zeker van bent dat wat jij deelt, alleen door de juiste mensen kan worden ingezien. Daar kun je op rekenen bij BeterDichtbij. Lees meer >
"Enorm toegevoegde waarde"
Orthopeed Dirk Das: "Het beeldbellen heeft een enorme toegevoegde waarde. Het gesprek wordt hierdoor persoonlijker en is een waardig alternatief voor een fysiek contact. In sommige gevallen blijkt uit het gesprek dat lichamelijk onderzoek nodig is en dan maak ik maak ik een ‘live’ afspraak. Dit is dan ook vaak snel en makkelijk te regelen."
Gebruik maken van BeterDichtbij?
Jouw dokter of verpleegkundige beslist of je in aanmerking komt voor appen of videobellen. Je krijgt hier vanzelf bericht over. Na een eenvoudige en eenmalige registratie kun je via de BeterDichtbij app vragen stellen aan jouw dokter of verpleegkundige.
Download BeterDichtbij app
De BeterDichtbij app is te downloaden via de Google Play store of Apple App store.
Hoe registreer je je bij BeterDichtbij?
Deze video wordt getoond na het accepteren van cookies
Heb je vragen?
Bekijk de website van BeterDichtbij voor veelgestelde vragen of neem contact op met de servicedesk van BeterDichtbij. Stel je vraag via service@beterdichtbij.nl. Bellen kan ook, via: 085 – 27 35 398