“Ik kom uit Heeze, dus dan was het heel vanzelfsprekend dat je naar het Anna ging, vooral vroeger. Als kind ben ik een paar keer in het ziekenhuis geweest en daar heb ik geen nare ervaringen aan overgehouden. Dankzij de goede zorg. Ik ben ook in het Anna bevallen van mijn oudste kind.”

‘Het komt goed’

“Toen mijn oudste zoon als baby een liesbreuk had, verwees mijn huisarts ons naar een ander ziekenhuis. Dat is inmiddels bijna 40 jaar geleden. Ik kwam bij een arts terecht die heel afstandelijk was. Het voelde niet goed. Dus ik ben teruggegaan naar het Anna en daar sloeg de arts meteen een arm om me heen. ‘Het komt goed’, zei hij. Dat wil je.”

Cliëntenraad komt op voor alle patiënten

“Drie jaar geleden ben ik lid geworden van de Cliëntenraad. Ik vind het heel belangrijk dat er vanuit de patiënten gedacht wordt. Vanuit mijn achtergrond kan ik veel bijdragen aan de Cliëntenraad. Sinds twee jaar ben ik voorzitter.
Als individuele patiënt kun je zo weinig. Daarom is er een Cliëntenraad. Wij komen op voor de belangen van alle patiënten. Ons streven is dat het Anna goede, snelle en efficiënte zorg biedt waarbij de behoeften en wensen van de patiënten centraal staan.”

Er wordt naar ons geluisterd

“Ik merk dat wij heel serieus genomen worden, door de raad van bestuur, raad van toezicht en bijvoorbeeld de managers. Er wordt naar ons geluisterd en de adviezen die wij geven worden bijna altijd een op een overgenomen.”

Trots

“Ik ben trots op een aantal zaken die wij voor elkaar hebben gekregen. Zo vonden wij dat er in de plannen om het ziekenhuis rookvrij te maken, te weinig aandacht was voor de rokende patiënten. Dat is bij de implementatie meegenomen. Een ander voorbeeld is het elektronisch dossier waar de patiënt nu echt goed is meegenomen.
Ik heb echt het idee dat we met de juiste dingen bezig zijn.”

Meer informatie

 

Jeanne Cliëntenraad