Naar het nieuwsoverzicht

Kosten telefonisch consult

Heeft u binnenkort een afspraak voor een telefonisch consult (belafspraak) met uw behandelaar van het St. Anna Ziekenhuis?

Dan kan dit kosten met zich meebrengen. Per 1 januari 2018 zijn wij vanwege nieuwe richtlijnen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZA) verplicht om de kosten voor telefonisch consulten in sommige gevallen bij uw zorgverzekering in rekening te brengen. Dit kan gevolgen hebben voor uw verplicht eigen risico.

Wanneer wordt een telefonisch consult in rekening gebracht?

Alleen als het telefonisch consult met een arts, verpleegkundig specialist of nurse practitioner een herhaalbezoek aan de polikliniek vervangt, kan het zijn dat deze kosten bij uw zorgverzekeraar in rekening worden gebracht. Als u het maximum van het verplicht eigen risico nog niet hebt bereikt, kan het daardoor voorkomen dat u deze kosten zelf dient te betalen. 

Wilt u weten of het telefonisch consult bij uw zorgverzekeraar in rekening wordt gebracht? Neem dan contact op met de polikliniek waar u in behandeling bent.

St. Anna Ziekenhuis

Doorgaan zonder cookiesDoorgaan zonder cookies Cookies accepterenCookies accepteren

Cookies

St. Anna Zorggroep (www.st-anna.nl, www.topsupport.nl, www.ananz.nl, www.st-anna-zorggroep.nl, www.thema-anna.nl en www.annawerkt.nl) is wettelijk verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en soortgelijke technieken, en je te informeren over het gebruik daarvan op de site.

St. Anna Zorggroep gebruikt cookies, JavaScript en soortgelijke technieken voor de volgende doeleinden:

  • het optimaliseren van de website
  • de integratie van sociale media
  • het verzamelen en analyseren van statistieken

Voor een aantal van bovenstaande punten is het vastleggen van bezoekersgedrag noodzakelijk. Ook derde partijen kunnen cookies plaatsen via St. Anna en internetgedrag volgen, zoals bijvoorbeeld het geval is bij embedded video's van YouTube.

Lees meer in ons privacystatement.